Continguts
En el Decret 142/2007, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació primària, els continguts vénen seqüenciats per cicles i distribuïts en set blocs:
En el Decret 142/2007, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació primària, els continguts vénen seqüenciats per cicles i distribuïts en set blocs:
1. L'entorn i la seva conservació.
|
2. El món dels éssers vius.
|
3. Les persones i la salut.
|
4. Persones, cultures i societats.
|
5. Canvis i continuïtats en el temps.
|
6. Matèria i energia.
|
7. Entorn, tecnologia i societat.
|
Aquesta organització dels continguts integra coneixements, procediments i actituds diversos.
A-Els continguts del medi social i cultural procedeixen fonamentalment de la geografia i de la història. Aquestes dues disciplines han de permetre a l'alumnat de primària situar-se en l'espai i en el temps i adquirir els instruments conceptuals i procedimentals necessaris per comprendre el món on viuen i contribuir a la seva evolució.
B-Els continguts del medi natural procedeixen de diverses disciplines científiques, com són la biologia, la física, la geologia i la química, així com de la tecnologia. Aquests coneixements han de permetre a l'alumnat de primària fer-se preguntes sobre fenòmens del món natural i els efectes de l'activitat humana sobre el medi, i elaborar explicacions racionals que tinguin en compte les observacions i orientin la seva actuació.
A-Els continguts del medi social i cultural procedeixen fonamentalment de la geografia i de la història. Aquestes dues disciplines han de permetre a l'alumnat de primària situar-se en l'espai i en el temps i adquirir els instruments conceptuals i procedimentals necessaris per comprendre el món on viuen i contribuir a la seva evolució.
B-Els continguts del medi natural procedeixen de diverses disciplines científiques, com són la biologia, la física, la geologia i la química, així com de la tecnologia. Aquests coneixements han de permetre a l'alumnat de primària fer-se preguntes sobre fenòmens del món natural i els efectes de l'activitat humana sobre el medi, i elaborar explicacions racionals que tinguin en compte les observacions i orientin la seva actuació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada